بهره مندی بیش از ۲۸ هزار نفر از خدمات و ظرفیت صدای مشاور بهزیستی استان

حامد رضایی، مدیرکل بهزیستی استان همزمان با روز جهانی پیشگیری از خودکشی با شعار" همه ما نقشی در پیشگیری از خودکشی داریم" طی ارتباط رادیویی با برنامه "سلام ساوالان" به ارائه خدمات به گروه های هدف، خانواده ها و عموم مردم پرداخت.

 مدیرکل بهزیستی استان با اظهار این مطلب که از جمله محوری ترین امورات و مباحثی که سازمان بهزیستی کشور در باب پیشگیری از آسیب های اجتماعی در برنامه های خود لحاظ و پیگیری می کند بحث  پیشگیری از خود کشی می باشد گفت: هر تلاش و یا فعالیتی که از سوی سازمان های دولتی، نهادها، سمن ها و سایر ارگان های مرتبط در زمینه آسیب های اجتماعی اتفاق می افتد اغلب در رابطه با کاهش و یا کنترل آسیب های  اجتماعی موجود هستند.

 رضایی در خصوص برگزاری طرح پیشگیری از خودکشی از سوی بهزیستی استان تصریح کرد: این طرح در چهار شهرستان (گرمی، پارس آباد، اردبیل و مشگین شهر) و در ۸ محله در حال انجام و پیگیری می باشد که با استفاده از گروه های مردمی در صدد هستیم در زمینه کاهش آسیب ها موثر واقع شویم.

وی ادامه داد: مسئله بسیار مهم در همین راستا بحث آموزش های به موقع به گروه های هدف برای پیشگیری از خودکشی هست ازجمله؛ مدیریت کنترل خشم، مهارت های حل مسئله، تاب آوری اجتماعی، شیوه های مقابله با خشونت های خانگی، روش های افزایش نشاط اجتماعی و روش های صحیح مواجه با افراد پرخطر و در معرض خودکشی که جزو برنامه ها و سرفصل های آموزرشی محسوب و در حال انجام هستند.

این مسئول اضافه کرد: علاوه بر طرح هایی که بهزیستی استان پیگیر هست و که برخی از دستگاه های اجرایی از جمله استانداری اردبیل بحث حمایت های مالی را از برنامه های بهزیستی را انجام می دهد و دیگر نهادهای حمایتگر که یار و یاور ما بوده و در بالابردن سطح کیفی خدمات نقش ارزنده ای دارند.

 رضایی در بخش دیگر از سخنان خود بیان کرد:یکی از موضوعات مهم و حائز اهمیت این است که بتوانیم اطلاع رسانی های به موقع و کافی به گروه های هدف و آحاد مردم داشته باشیم تا در مواجهه با افکار خودکشی و سایر موارد به مراجع امن و مورد تایید سازمان مراجعه و خدمات لازم را دریافت کنند.

وی افزود: طی سال گذشته تعداد ۲۸ هزار نفر از مردم عزیز استان از ظرفیت خط تلفنی صدای مشاوره و مشاوره های های امن و رایگان بهزیستی استان بهره مند شده اند که این خدمات هروز از ساعت ۸ صبح تا ۲۴ شب ادامه دارد.

گفتنی است در کنار خط تلفنی ۱۴۸۰ صدای مشاور خط تلفنی ۱۲۳ اورژانس اجتماعی هم بصورت ۲۴ ساعته در اختیار مردم عزیز بوده و در خدمات دهی بویژه پیشگیری از خودکشی و سایر مسایل اجتماعی همراه و پشتیبان برنامه های سازمان می باشد.

کد خبر 116861

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد